Niespiesznie oglądając: W.S. Merwin – portret artysty.

Merwin_Imiepowietrza_500pcxBardzo czekałam na tę premierę i  gdy w czerwcu zeszłego roku nakładem Wydawnictwa ZNAK ukazał się pierwszy w Polsce tom poezji W.S. Marwina „Imię powietrza”, przekonałam się, że moje przeczucia okazały się trafne.  Na zaledwie 130 stronach zebrane zostały wiersze z rożnych tomów i okresów życia poety. Choć nie jest to poezja, która idealnie pasuje do moich czytelniczych „wymagań” (o których pisałam już w kilku notkach), to bardzo mnie porusza.

Wczoraj miałam szczęście natrafić na piękny film o Merwinie na TVP Kultura, niestety o dość nieprzychylnej porze. Jest dostępny też w sieci . Warto  poświęcić mu czas i uwagę – polecam:

W.S. Mervin, Imię powietrza, Wydawnictwo ZNAK, Kraków 2013

[źródło obrazka: http://www.znak.com.pl/kartoteka,ksiazka,3777,Imie-powietrza#materials ]

3 thoughts on “Niespiesznie oglądając: W.S. Merwin – portret artysty.

  1. mam w tym tomiku kilka ulubionych wierszy, m.in. „Nauka martwego języka”, „Deszczowe światło” czy „Corps de ballet”; najbardziej mi chyba przeszkadza, że tak wielu różnych tłumaczy wzięło udział w „projekcie”

  2. Tak, niestety ‚projekcie”. Chyba jeszcze trochę czasu potrzeba, by wydane zostały poszczególne tomy lub porządny zbiór wierszy W.S. Merwina w języku polskim. Jednym z moich ulubionych wierszy jest również „Deszczowe światło” ale też tytułowy „Imię powietrza”,”Koniec lata”, „Palma”. Dziękuję za komentarz. Pozdrawiam 🙂

Skomentuj

