Nie wierzę w życie pozaradiowe

 Jakkolwiek nieprawdopodobnie to dla mnie brzmi, rozpoczął się sezon wakacyjny. Nieprawdopodobność tej sytuacji wiąże się z tym, że mój urlop jest jeszcze tak odległy. Gdybym miała polecić książkę na wakacje to z czystym sumieniem mogłaby to być książka Marka Niedźwieckiego Nie wierzę w życie pozaradiowe. Być może, że w przychylnym odbiorze tej pozycji pomaga mi ogromna sympatia do Niedźwiedzia z ulubionej od dzieciństwa radiowej Trójki. Dlatego przymykam nieco oko na to, że ów Niedźwiedź nie jest mistrzem pióra. Książka jest napisana sprawnie, acz nie porywająco. Miejscami nieco brakuje jej lekkości, którą po części rekompensuje ciekawe wydanie pełne osobistych zdjęć oraz kartek z pamiętnika (pisanego ponoć aż do teraz). Jest to opowieść o jego życiu radiowym ale też tym które dzieje się już w domowym zaciszu. Z książki tej wyłania się portret wrażliwego, ciepłego człowieka. Najbardziej dotknęły mnie momenty, w których opowiada o samotności. Czy taka samotność z wyboru bywa łatwiejsza?

Marek Niedźwiecki, Nie wierzę w życie pozaradiowe, Agora S.A., Warszawa 2011

2 thoughts on “Nie wierzę w życie pozaradiowe

  1. Właśnie dziś zaczęłam czytać. W pracy spokój w Trójce Niedźwiecki prowadzi swoja przedpołudniową audycją, a ja czytam jego książkę. Czytam o jego uwielbieniu do Niemena a w Trójce akurat Czesław leci. To takie chwile magiczne:) Miło się książkę czyta, zatrważająco szybko, ale faktycznie pan Marek mistrzem pióra nie jest, ale nie szkodzi, bo czytanie jego książki jest tak przyjemne, że aż strach:)
    P.S słowo wakacje także dla mnie póki co brzmi boleśnie obco. Odliczam dni-jeszcze 47! O rety!:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    • Bardzo dziękuję za odwiedziny i za miły komentarz 🙂 Książka umiliła mi bardzo podróż pociągiem ale wystarczyła jedynie w jedną stronę.
      Co do urlopu to niestety nie mam jeszcze potwierdzenia, ze mogę spokojnie odliczać dni, bo kierowniczka na razie kręci nosem na podany termin. Ale nie tracę nadziei 🙂 Pozdrawiam!

Skomentuj

